TES IV Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Oblivion je 4. díl ze série The Elder Scrolls (TES). TES je fantasy RPG hra a videohra na Windows, Xbox 360, PlayStation 3. Poprvé byla vydána v roce 2006 a poslední verze je z roku 2007. Hra je od společnosti Bethesda Soffwords. Některým nehratelným postavám (NPC) propůjčili své hlasy známí herci jako např. Patrick Stewart, Lynda Carterová, Sean Bean a Terence Stamp. Vývoj hry začal v polovině roku 2002 krátce před uvedením předcházejícího dílu The Elder Scrolls III: Morrowind a trval přes 4 roky. Vedle standardního vydání bylo vytvořena i sběratelská edice, která navíc obsahuje kapesního průvodce Tamrielské říše, bonusové DVD s materiály z průběhu vytváření hry a repliku císařské mince. Hra je založena na upravené verzi herního enginu Gamebryo a používá systém modelování tváří postav FaceGen, technologii Havok k zachovávání fyzikálních zákonů prostředí, v němž se hráč pohybuje, a technologii SpeedTree ke generování realisticky vyhlížejících rostlin.

Jako základní je zobrazení z pohledu hráče, ale je možné zvolit i zobrazení z pohledu třetí osoby. Oblivion je příkladem nelineární PC hry, která může mít vysoce variabilní průběh, neboť různé úkoly lze plnit několika způsoby, lze si vybrat jejich pořadí či některé lze zcela ignorovat apod. Vysoká různorodost je zajištěna i při tvorbě a vývoji postavy, u níž si hráč sám bez větších omezení rozhodne, na jaké vlastnosti a dovednosti se zaměří a jakým způsobem bude postavu formovat. Mnoho nepřátel, úkolů a nalézaných pokladů je navázáno na úroveň hráčovy postavy a v závislosti na ní se mění, např. v určité truhle může být jiný předmět, pokud ji otevře hráč na 10. úrovni, než předmět, který tam hráč najde se svojí postavou na 1. úrovni. Oproti předchozímu dílu je ulehčeno hledání lokací úkolů, neboť hráč má k dispozici mapu, která ho naviguje na správné místo, na němž má ve vybraném úkolu pokračovat.

Příběh

Hra se odehrává v centrální provincii Cyrodiil kontinentu Tamriel. Hráč je situován do postavy vězně, který se probouzí ve vězeňské cele v Císařském městě. V jeho cele je náhodou také umístěn vstup do tajné chodby, která slouží císaři k úniku v naléhavých případech. Císař se zmiňuje o snu, v němž spatřil vězňovu tvář, a má obavu, že den, kdy vězně (hráče) spatří, bude jeho posledním. Vězeň této příležitosti využije a tajnou chodbou uniká z vězení stejnou cestou jako císař a jeho doprovod. Na svém útěku je svědkem několika dalších útoků atentátníků na císaře, který je nakonec smrtelně zraněn. Ten před svou smrtí vězňovi ještě svěří Amulet králů a požádá ho, aby amulet donesl Jauffremu do Weynonského převorství u města Chorrol. Jeskyněmi a kanalizací se vězeň dostane na svobodu a může se svobodně pohybovat po celé provincii Cyrodiil. Během setkání s císařem a při postupu podzemím si hráč zvolí, za jakou postavu bude hrát, a projde základní výukou ovládání hry. Před opuštěním podzemí má hráč možnost základní určení své postavy ještě naposledy změnit. Pokud hráč pokračuje v úkolech hlavní dějové linie, dozví se, že císařova smrt umožnila otvírání bran do Oblivionu neboli Zapomnění, paralelního světa démonů (tzv. daeder), kteří se chystají k invazi do světa Tamriel. Podle prastarého příběhu se totiž středozemní elfové (Ayleidé) vyžívali v přivolávání daeder, a tak byla bariéra mezi světy Tamrielu a Oblivionu potrhána. První vládkyně císařství z lidské krve, sv. Alessia, se dohodla s bohem Akatoshem, že on bude svou silou udržovat brány Oblivionu zavřené a potomci Alessie budou vládnout impériu. Jedinou cestou, jak lze natrvalo zavřít brány do Oblivionu a zabránit tak hrozící invazi, je nalézt potomka z krve císařského rodu Septimů, dosadit ho na trůn a znovu zapálit Dračí ohně v Císařském městě. V závěrečné promluvě Martin svěří budoucnost Tamrielu do rukou hráče a vyhlásí začátek Čtvrtého věku. Vlády se ujme Rada a bude hledat vhodného nástupce na trůn. Závěr hlavní dějové linie tak umožňuje vytvořit další pokračování příběhu.

Cechy pro které můžete plnit úkoly

Cech bojovníků, Cech zlodějů, Cech mágů, Temné bratrstvo, Rytíři Devíti (dostupné pouze v rozšíření hry The Knights of the Nine)

Rasy

Bretoni, Imperiálové, Nordové, Redguardi, Altmeři (vysocí elfové), Bosmeři (lesní elfové), Dunmeři (temní elfové), Orkové, Argoniánci, Khajitové Znamení – Učedník, Atronach, Dáma, Milenka, Mág, Rituál, Had, Stín, Hřebec, Zlodějka, Válečník, Věž